OTP realitza el projecte per a una botiga de roba en un edifici històric de Barcelona

OTP realitza el projecte per a l’obertura de la primera botiga a Barcelona de l’empresa de moda d’origen italià, Terranova.

Aquesta nova botiga es situarà a la Casa Cornet del barri Gòtic, un edifici històric  d’estil neoclàssic construït durant el segle XIX.

OTP durà a terma el projecte executiu junt amb la direcció de les instal·lacions, i la obtenció de la llicència d’activitat.

OTP canvia el seu nom comercial

Amb més de 30 anys al vostre servei, i amb el objectiu prioritari de continuar progressant per a oferir-vos el millor de nosaltres, a OTP hem decidit canviar el nostre nom comercial a OTP Global Engineering.

Amb aquest nou nom comercial, que ja podeu trobar a la nostra pàgina web i xarxes socials, ens adaptem als nous temps. Projectant la imatge de globalitat i diversitat dels nostres projectes, ajudant des del petit comerç, a empreses de serveis o multinacionals.

OTP Global Engineering targeta

 

 

 

OTP finalitza el projecte per a un stand de Jeep a l’aeroport de Barcelona

OTP finalitza el projecte de legalització de l’instal·lació elèctrica per a un stand de la marca d’automòvils tot terrenys, Jeep.

Situat a la terminal 1 de l’aeroport de Barcelona – El Prat, aquest stand promocional ens mostra l´últim model d’un dels vehicles estrella de la marca, montat sobre una estructura que ens exhibeix el tot terreny en dos ambients diferents.

Jeep lateralJeep frontal

Nova qualificació de zones turistiques, a efectes d’horaris comercials

La Generalitat de Catalunya ha resolt  la la sol·licitud que l’ajuntament de Barcelona va realitzar el juliol del 2014, amb l’objectiu de qualificar diverses zones del terme municipal de Barcelona com a turístiques, a efectes d’horaris comercials.

Les noves zones podran optar a  l’horari comercial turístic del 5 al 24 de maig, del 1 al 14 d’octubre, i el diumenges de 12h a 20h.

barcelona_c9

 

OTP inicia el projecte per a un basar a Barcelona

OTP inicia el projecte per a l’obertura d’un nou basar de l’empresa alemanya, TEDi.

L’establiment, situat a a la Gran Via de les Corts Catalanes, en un edifici catalogat per l’ajuntament, serà  una de les tres primeres filials que es realitzaran a la ciutat comtal.

OTP Enginyeria tramitarà l’informe previ de patrimoni per a seguidament realitzar el projecte d’obres, la direcció facultativa de les instal·lacions i finalment la legalització de l’activitat per a la seva obertura.

Tedi Planol

Com puc estalviar en la factura de la llum de la meva empresa?

Ajusta la potència: Reduïr la potència pot traduïrse en una baixada dels preus de la nostra tarifa, i per tant repercutir en la  factura de la llum. Si aquesta reducció no permet baixar la tarifa, es notarà menys, però tambè serà benefeciós.

Cuida la il·luminació: Tenir una bona il·luminació és important però no cal abusar. No es necessari mantenir il·luminats segons quins accessos o passadissos, es poden instal·lar detectors de presència o simplment nomès utilitzar-les quan sigui necessari.

Elimina el Stand by:  Molta gent no ho té present, però el stand by pot suposar un despesa equivalent a un mes de consum. Eliminar per complet el stand by pot ser díficil segons els típus d’aparells elèctrics de una empresa, pero existeixen solucions.

Aquestes poden ser fer servir regletes amb botó per apagar, o colocar temporitzadors en el aparells mes adients  com per exemple els termos o climatitzadors.

Si hem de fer servir la llum més de 7 o 8 hores al dia, és molt convenient l´ús  de leds per a l’estalvi d’energia.

Planteja’t un outsourcing d’energia: En les empreses de cert volum o en les que siguin importants controlar el cosnum energètic, és recomanable contractar un servei d´outsourcing energètic. Hi ha empreses especialitzades que ofereixen aquest servei a partir d’analitzar el teu consum i proposant les mesures adecuades quer a un òptim estalvi energètic.

Estalvi energètic

 

OTP inicia el projecte per a un magatzem amb oficines a l’Hospitalet de Llobregat

OTP inicia un  projecte per a  l’empresa de productes i serveis de seguretat, By Demes.

Aquesta nova activitat  destinada a magatzem, venda a l’engròs i oficines, es situarà en una nau del polígon industrial de la Pedrosa a l’Hospitalet de Llobregat.

OTP Enginyeria realitzarà el projecte i la tramitació per a obtenir la llicència d’activitat.

IMG_3589IMG_3375

Novetats del pla especial regulador dels establiments d’allotjament turísitic

El juliol del 2015 l’ajuntament de Barcelona va anunciar un pla especial regulador dels establiments d’allotjament turísitic, per el qual, van aturar la concesió de noves llicènecies.

Segons el BOPB, es posposa un any més la suspensió de llicències d’establiments hotelers (incloent tot tipus d’hotels, tot tipus d’hotels-apartaments, residències d’estudiants, pensions/hostals, albergs juvenils i establiments d’apartaments turístics).

Hotel BCN events

 

OTP Enginyeria inicia el projecte per a un centre d’atenció primària a Mataró

OTP inicia el projecte per a la realització projecte executiu de les instal·lacions integrals del CAP El Maresme, un centre d’atenció que abasta diverses àrees bàsiques de salut, incloent-hi serveis d’especialitats mèdiques, radiologia, rehabilitació, suport a l’atenció domiciliària (PADES) i d’urgències d’atenció primària.

Amb aquest projecte executiu s’adequaran les instal·lacions de climatització , gas, electricitat i contra incendis, per a que aquestes s’ajustin a la normativa vigent.

CAP El Maresme

Entrevista a Ricard Roldan

Avui a la nostra secció d’entrevistes parlem amb en Ricard Roldán, arquitecte i soci fundador de Effice – espai eficient.

Per què vas crear Effice – espai eficient?

Ricard roldanA partir del 2008, moltes empreses van tenir la necessitat de fer canvis de tot tipus en les  seves organitzacions per adaptar-se a la nova situació. Van haver de realitzar múltiples ajustos per adaptar-se a les noves exigències econòmiques, socials i laborals, amb la fi de reduir costos i millorar els resultats de productivitat.

Aquesta dinàmica empresarial demanava trobar noves fórmules per optimitzar i racionalitzar l’ús dels actius immobiliaris, rendibilitzant al màxim l’espai dels centres de treball.

La idea que ens va impulsar en aquell moment va ser, col·laborar amb les empreses per portar a terme aquests canvis, millorant l’espai i la qualitat de l’entorn laboral, sense oblidar l’ús i manteniment de les instal·lacions, així com la qualitat dels serveis de suport.

Quin tipus de dificultats has trobat a l’hora de realitzar els teus projectes?

En tots aquests anys, la màxima dificultat a l’hora de dur a terme un projecte sempre ha estat la manca de recursos econòmics.

La necessitat de canvi de les organitzacions enfront de la precària situació econòmica, s’ha vist minvada per la pròpia situació econòmica d’aquestes. Les accions s’han alentit quan no s’han posposat per més endavant, deixant un panorama prou desolador.

En conseqüència en aquells projectes que s’han dut a terme s’havia de filar prim, entenen molt bé allò que volia el client i amb que es disposava per fer-ho. Era un repte per nosaltres, per tots els nostres col·laboradors i per tots els agents implicats en la tasca de projecte.

La teva especialitat és la gestió eficient dels espais de treball, quin és el vostre àmbit de treball i sobre quins aspectes podeu incidir?

La nostra activitat està dirigida a millorar l’eficiència, rendibilitat i gestió dels recursos immobiliaris d’empreses i organitzacions. Per aconseguir-ho podem treballar en distints àmbits relacionats amb la arquitectura, l’enginyeria i l’operació i manteniment dels actius edificats, incidint en el següents aspectes:

  • La planificació per la gestió i manteniment dels elements constructius i les instal·lacions dels edificis.
  • La planificació per la gestió de l’espai que ocupen les organitzacions.
  • La gestió de les necessitats immobiliàries de les empreses.
  • Millora i optimització dels serveis operatius associats.

Projecte effice 11.38.58Els nostre treball aporta a l’organització els màxims avantatges i beneficis, derivats de la
millora en l’ús i aprofitament de l’espai, assegurant el correcte funcionament de tots els aspectes tècnics relacionats, així com el dels serveis associats.

Això es tradueix en: un increment del valor i aprofitament dels actius immobiliaris, en la millora de la qualitat de l’espai de treball (+Organització, +Funcionalitat, +Flexibilitat), en un augment de la satisfacció dels usuaris (+Productivitat), en la millora del comportament energètic dels immobles (-Consums, +Sostenibilitat, -Impacte Ambiental), tot i garantint la seguretat personal i patrimonial amb el compliment de normes i reglaments que son d’aplicació a cada cas.

Creus que una enginyeria pot ajudar en aquest procés?

És fonamental. Actualment la complexitat tècnica de qualsevol projecte, requereix comptar amb el suport d’una xarxa multidisciplinària de professionals, que formin un equip sòlid, equilibrat i ben coordinat, capaç de donar les solucions de qualitat idònies als requeriments dels clients.

La nostra experiència professional està basada en el treball realitzat durant més de quinze anys en l’àmbit de l’estructura de personal d’una prestigiosa enginyeria de Barcelona, col·laborant de forma molt directa i constant amb d’altres professionals, per dur a terme nombrosos projectes, relacionats amb la ciència i la investigació, la salut, l’administració, les grans corporacions, l’àmbit hoteler, els transports i les comunicacions.

Es per això que coneixem i valorem en gran mesura el treball realitzat en l’entorn d’un equip multi disciplinar, on l’aportació de cada professional, arquitecte, aparellador, enginyer; és fonamental per donar resposta a tot allò que envolta el mon de l’obra nova i la gestió i millora de l’obra construïda.

Com valores l’actuació d’OTP en els projectes que hem col·laborat?

OTP és una empresa que compta amb professionals de reconeguda vàlua, que han demostrat en les distintes ocasions en las quals hem pogut col·laborar, la seva capacitat tècnica i talla personal.

Per nosaltres ha estat una garantia i un plaer poder comptar amb la seva aportació professional en els nostres projectes, i desitgem que pugem continuar en la mateixa línea en properes ocasions.